Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Wednesday, July 13, 2011

sapa KAWAN sapa LAWAN

Dalam kehidupan seharian kita..kita diapit oleh syaitannirrajim (syaitan yang direjam) dan malaikat.Malaikat dan syaitan berebut-rebut untuk mendampingi kita...macam-macam yang mereka cuba sembang dengan kita..
Cuba kita pikir..kita sentiasa dengar dan layan cerita sapa?Kita selalu dok berkawan dengan sapa?Sapa yang selalu kita bawak teman wat kerja,mandi,makan,pegi jalan-jalan...
Kadang-kadang kita tak sedar yang kita terlampau melayani si syaitan ini sampai kamceng sangatla...dia pon gemok ja..senang hati...yang malaikat plak dok jauh kat belakang kita..kurus,makan hati sebab kita asyek sangat melayan si syaitan yang suka cucuk kita dari belakang nie.
Sanggupkah kita biarkan malaikat kesayangan Allah..kesayangan kekasih kita dipulaukan oleh kita sendiri..?Renung-renungkanlah..entri ini juga SANGAT ditujukan untuk
DIRI SENDIRI(adaptasi dari nasihat tok saya..terima kaseh tokkk)


Nota Hati : Si Syaitan kata kat saya tadi..nanti mesti orang puji bagusla entri hang nie...menimbulkan riak..dalam nasihat pon dia nakkk jugakk pengaruh...SILA JANGAN KOMEN SEBARANG PUJIAN DALAM ENTRI INI...

9 budak baek komen:

Basyirah Abd Rahman said...

i lap u tok! haha.. tok tanya dak pasai aqidah kat hang? ;)

pikah yang baik said...

lap tok tooo..hehe,aqidah?x tanya lagi..kami pun banyak tataw nie..tok bleteq banyak gak blajaq

sitihajar said...

haha..pikah baekkk..tok suka..

pikah yang baik said...

hah?tok suka????tok bukan reti baca..xkan tok baca entri aku..hang merapu aihh

p/s : xsabaq nk tgk bby mksu..mksu nk cubit2..hehe

sitihajar said...

hihi..kim slm kt tokk

pikah yang baik said...

okeh ..tok kat pondokla..nanti hang beranak aku xdan nak kim salam..hg jmpk tok dulu dari aku..hee~~

sitihajar said...

aah kann..hg da visit belog aku lum

pikah yang baik said...

belum...bak link..aku tkan xdk link pon

sitihajar said...

hg kelik kt nama aku tu ada dak

Related Posts with Thumbnails