Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Thursday, May 5, 2011

bergerak ataw kekal

hari ini pagi-pagi ada meeting dengan consultant
macam biasa..tak suka meeting..
sebab banyak sangat meeting kena attend (banyak sangat minit kena wat..dahi berkerut2 nak amik point apa yang disampaikan)
tapi...harus juga berterima kaseh kepada meeting sebab 2 perkara..pertama : meetinglah yang membuatkan saya lebeh memahami kosa kata pembinaan dan meluaskan jaring kenalan..
kedua : meeting jugalah yang ehem2.batuk plak,tak jadi nak teruskan..

oklah tak payah amik port..skang yang saya nak cita..

lepas meeting saya ada berbincang dengan bos saya pasal kerja..
bincang pasal kerja lepas tuh dah sampai point masa depan..entah macammana bleh termasuk bab tuu..
bos saya tanya saya.."sebenarnya apa matlamat kamu?kamu nak kerja bidang apa?untuk apa?"
saya terkedu...saya nie lemah sikit kalo orang tanya bab ne..sebab saya ne jenes men redahh jaa...betul-betul tak dak fokus..huhu..blurr
and then bos saya pon bla..bla berceramah dan cakap pandangan dia yang pernah diutarakan dahulu..running family bussiness...
saya bukan tak nak buat..saya rasa macam tak ada kekuatan untuk buat seorang diri..
tapi betul cakap bos,tapak dah kuat..
kembangkan..jangan di takuk lama..sampai bila nk pressure keja bawah orang..tak nak majukan diri..dekat sini memanglah keja macam rilek ja sebab saya buat macam rilek tetapi sini memang banyak masalah..(sapa cakap rilek..ya ampunn....mana rilek..ceria saja)

saya taw abah mesti bersetuju dengan cadangan saya..
mampukah saya?saya kena bina kekuatan dan keyakinan diri dari sekarang..
harap-harap kekuatan akan datang berterusan..!!


Nota Hati : Selamat Hari Ibu...saya dapat hadiah sempena Hari Ibu..anda bagaimana??mesti tak dapat sebab alasan bujang lagi kan...saya bujang jugak..tapi saya dapat dari anak sedara saya..owh..thanx kak long..sayang jugak kat maksu dia :)

0 budak baek komen:

Related Posts with Thumbnails