Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Saturday, February 26, 2011

bencinta 1



tajuk entri ala-ala faizal tahir kan..tajuk ja ala-ala beliau..suara saya x macam beliau..:P

BENCI - CINTA

tak mustahil benda yang kita benci itu akan menjadi kecintaan kita..



benda ini berlaku pada saya sendiri..
jujurnyaa...saya dulu sangat tidak suka menjadi guru..sangat tidak suka...orang-orang terdekat saya tawlah macammana degilnya saya ketika itu..saya bukan tak dapat temuduga guru lepas SPM..saya dapat tapi saya sia-siakannya...
saya sangat ketegaq bak kata orang kedah..huu~~

tapi bila saya mula menjadi guru di sekolah rendah/menengah Al Azhar
saya berasa sangat gembira bilaa student saya dapat memahami apa yang saya ajar...walaupun saya hanya mengajar Bahasa Melayu ketika itu...sapa cakap bahasa melayu senang?erm..susah kottt...

dan tadi jugak semasa di keduri rumah kawan saya...saya terkejut apabila sekumpulan remaja yang sedang nasyid itu adalah bekas-bekas student saya..saya lalu di hadapan mereka..saya agak dalam hati..mesti depa x cam aku nie..aku pon sat saja kat sana..

saya pon berlalu ke dalam rumah dan melawatt bilik pengantin..dah posing-posing gedik-gedik,saya keluar dari rumah...saya keluar ja..banyak mata-mata anak remaja itu memandang saya..mereka pandang sahaja dan ada seorang yang seperti nak menyapa saya...saya senyum..dan terdengar mereka menyebut mualimah...teruss rasa rinduu kenangan itu...terus meluru-luru pergi bersembang-sembang..jadi minah kepoh..eh tipu saja..mualimah kenalah sopan.

"eh..cam no mualimah..ingat dah x cam..."
"kami cam la...kami ingat..mualimah yang bagi buku kat kami.."
tetiba baru teringat saya bagi mereka buku-buku nota bahasa arab saya dan buku-buku nota rujukan untuk bahasa melayu sastera..
sebenarnya saya rasa nakk sangat bersembang lama dengan mereka tetapi maaflah student-student ku..mualimah datang dengan kawan....
gud luck untuk SPM anda!do the best...


see...see....saya dah macam agak cintakan profession ini...sejuk mata tengok student-student saya walaupon sekejapp sangat kami bersama...untuk pengetahuan..mereka-mereka ini adalah pengahafal al-Quran..sapa nak wat calon adik ipar..sila cupp mereka!!hehe



ok..sekian untuk bencinta 1

nota hati : terKENANG lah pulak... :)

14 budak baek komen:

.Dilla Nur. said...

laa...tapi dah mmg spesis muka cekgu pon ang ni...xleh nak watpa dah la...hahak
tang bab mengarang ceta aku mmg salute kt hg...dulu2 siap wat novel kot...huhu

pikah yang baik said...

hahaha...spesies cikgu tapi xjd chekgu..cmna nee....
erkk....novel?weyh.........mencik ahh...awt hg ingt lagi?malula aku..kah3...tapi aku mcm lupa apa benda aku karang dulu2..

CIK AMSAL said...

kakakakkaakakak..gelak guling2
apa pekah? ang karang novel? novel pasai apa? novel jiwang ka..owh RUPA-RUPANYA...KAH3..*sambung guling

pikah yang baik said...

hoii..tuh cereta sek rendah...usah diulangi lagi kisah lalu..eceh..kan dh mcm ayt novel dh ak tlis ne..ekeke

.Dilla Nur. said...

pekah ni mmg advance besal...aku igt lg darjah bpa tatau dia wat contest teka teki...ada pkataan akur...wuisshh pkataan advance la masa tu...aku pon tatau maksud pa...

pikah yang baik said...

tudiaaaa..hang ingat suma no..tp dlu aku memang suka wat kuiz...teka silangkata..sapa menang aku bg adiah...xdak keja..hahahahahhaha...hg nie wt mau aku ja..dah2..jgn bongkarkan lagi..tutup cereta..

~attahrel~ said...

skolah ang ngajaq tu mmg baguih...tengok nama pn tau dah aiihh!!!
**dilla,crita lagi byk2 pasai minah ni..yg negatif2 tu nk dgq..haha..siap wat novel segala,jiwang terok ang ni!!

pikah yang baik said...

aish..aku lupa plak sekolah tun persis nama hg..ptotla hg puji melangit..gegeh..
dilaa..diam wei diamm

.Dilla Nur. said...

hahak...aku pon x igt sgt pa dia lg...nti aku rewind blk...kot2 tingat pa2 lg...kui3

Ummu Mujahid said...

Best kan.. mesti hang ghasa nak teghyak bila depa panggil hang muallimah..waaa..sedih ah hang punya entri..aku teringat kat anak murid aku..aku tau perasaan tuh............wuhuhuhu...

pikah yang baik said...

huhu..tuhla..wlupon sat ja..aku dok tringat depa boleh dak blajaq..cikgu asek besilih ganti..sian kat depa

Ummu Mujahid said...

Ha..buat la tusyen..hihi..dan ka..hang bz

AsYikHiNz said...

uik gila ramai pengkomen.. he..
bguslaa ang dh suka jd cekgu.. hee
aku pun nk kna serap byk2 aura dr ang... aku lama lg nk jd cekgu nih....hee


eh ada bencinta 2?? wiwittt tunggguuuuu.......

pikah yang baik said...

ummu mujahid : sahih xdan
ikin : aku ada aura ja.kemampuan tataw lagi

Related Posts with Thumbnails