Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Tuesday, February 8, 2011

analisis diri

anak bongsu haji Mohd Muzni didukung oleh abangahnya...gila semangat badan..haha
Dia baik, pendiam, suka merendah diri. Dia tidak angkuh kepada teman yang dikenalinya. Dia tidak suka menonjolkan diriya. Kehidupannya selalu selamat.
ini adalah ciri2 berdasarkan bulan Islam..sebenarnya benda ne xleh percaya pon..tapi saya sajala amik ciri-ciri nie..adakah ada persamaan dengan diri saya..meh kita analisis..kalo asa meluat nak baca jangan baca..hahaha..sesekali bajet diva..kot2 la ada stalker nak stalk saya kan..hak..hak..hak..hak...hak..ok stop..jom baca

baik
ok...yang tuh x payah kot nak ulas panjang-panjang,sah dah saya memang baek..kalo x pecaya cuba tengok header,tgk address blog saya..kan sah-sah dah saya baek...yang ini saya setuju!!setuju sangat!!setuju lagi!!lagi setuju!!!

pendiam
erm..yea..saya memang pendiam ketika dalam kelas...kelas komputer,kelas matematik,kelas bahasa melayu,kelas muzik,bla bla....kira bila saya masuk kelas otomatik jadi diam punya..fobia betol dengan kelas..

tapi...........kalo namanya bilik,bilik kat asrama,bilik pejabat,..mesti otomatik jadi bising..tapi bilik air dak naaa....x bising....


suka merendah diri
owh no..xtaw la nk cakap camna..ari-ari memang rendah diri dah..bila rasa nak tinggi diri kena la naek kerusi ka mana-mana tempat tinggi..ini seyes..sangat seyes..

ok..mari cakap pasal rendah diri dari skop yang betul..tataw nak cakap macammana..yang pasti saya sangattt kurang berkeyakinan...
kalo saya cakap saya tak lawa,saya tak pandai,saya tak tau,saya tak layak..itu memang betol-betol tulus ikhlas dari hati saya,ok??tak perlu nak amik hati dengan memuji saya..cakapla perkara yang betol..saya boleh terima walupon kenyataan itu pahit dan mungkin akan menimbulkan sedikit kesan retak kat hati nie..haha..nak orang cakap kenyataan tapi touching2 plak kan...terokk..

bukanla..maksud saya janganla berkata begini..
pikah tak lawa tak lawa tak lawa sampai setiap kali tengok muka saya nak cakap macam tuh..cubala jadi fake sikit...cubalah selang 3 hari cakap saya lawa..bagi hati saya yang retak itu kembali pulih.. :D


tidak angkuh kepada teman yang dikenalinya
yess...untuk teman yang dikenali saya sangat banyakkk cakap..teman yang tidak dikenali beserta yang kurang dikenali saya memang dianggap angkuh..PR (ada orang tataw PR tuh apa..prestasi ramah mksudnya...eh tipu ja..public relations lah..hehe) saya tak bagusla bila peringkat awal perkenalan..kekok ckit..malu-malu meoww..gediks..hehe

tidak suka menonjolkan diriya
betul...bila keyakinan diri anda kurang memang anda x suka menonjolkan diri..buktinya sangat jelas masa zaman sekolah dulu...saya selalu ja ter kawan dengan orang pemes2 tapi percayalah di kalangan kawan-kawan itu orang x pasan pun makhluk bernama siti syafiqah wujud..haha..sdeyh betoi..lepas tuh suka duduk tempat yang ujung-ujung...bagai melukut di tepi gantang betol ah..gila low profile kan..ahakzzz...
Kehidupannya selalu selamat

Aminnn....tataw lagi lah masa depan saya macammana kan..harap semuanya selamat di bawah rahmat-Nya..

Nota Hati : Redha dengan ketentuan- Nya..perlu maju ke depan dan berpikiran positif..setiap yang berlaku pasti ada hikmah Nya.. :)

4 budak baek komen:

Basyirah Abd Rahman said...

yeaa.. hampa ada ciri2 itu sedikit sebanyak. hehe.. ambik katne weh? nak try jgak.

haha stalker peniru

pikah yang baik said...

hehe..amik kt cni..xdk keja kn nk analisis diri

http://www.eizil.com/2007/12/10/rahsia-disebalik-kelahiran-di-bulan-islam/

Aida fitriya said...

pekah..nk jgk la..heheh

Imm said...

agreed....

Related Posts with Thumbnails