Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Wednesday, October 14, 2009

impian,angan-angan dan cita-cita

tak semua impian menjadi kenyataan,
tak semua angan-angan mendatangkan keburukan,
tak semua cita-cita beroleh kejayaan..

namun...

impian boleh dijadikan ukuran,
angan-angan boleh dijadikan panduan,
cita-cita boleh dijadikan sasaran...

ok..stop bermadah BURUK.

bertuahlah kepada siapa-siapa yang dapat merealisasikan impian,angan-angan dan cita-citanya kerana tidak semua orang bernasib baik..dan tidak ada juga orang yang sentiasa bernasib baik..

merujuk kepada puisi BURUK di atas...saya di sini ingin membicarakan serba sedikit tentang impian,angan-angan dan cita-cita..(kesan daripada menulis 2 pucuk surat rasmi kepada JKR..haha)

ok..bagi aku..impian ini apa yang kita sering impi-impikan,tergila-gilakan dan idam-idamkan....macam aku dulu selalu impikan nak sentiasa hidup dalam keadaan aman damai..tak ada masalah lagsung...impian nie 4 sure la takkan menjadi kenyataan lah kan...hanya orang gila saja yang tak dak masalah...
makanya impian aku...hasilnya.. TAK AKAN MENJADI KENYATAAN..

angan-angan plak macam ala-ala susah sangat nak digapai camtu..di luar kemampuan lah kiranya..tapi tak mustahil benda nie tak akan terjadi...depend kepada situasi dan keajaiban..hee~~angan-angan aku memang tak akan tercapai kot sebab bagi aku ini hanyalah angan-angan semata-mata..oleh kerana terpengaruh dengan cerita ceriti snow white,cinderella n bla bla..aku ada angan-angan nak kawen dengan anak raja...haha..tolong jangan gelak lebey-lebey..*blushing* maka angan-angan aku nie TAK MENDATANGKAN KEBURUKAN pon kan?sebab aku tak ada lagilah mengugut anak raja mana-mana kawen ngan aku..hak3..

bercakap pasai cita-cita plak..duluu..aku banyak cita-cita..di antaranya cikgu,pensyarah,arkitek dan engineer..jika diikutkan sekarang nie macam dah tercapai cita-cita aku kesemuanya..nak jadi cikgu..dah jadi masa keja cikgu sementara tuh..nak jadi engineer or arkitek..skang dah mempunyai kerjaya tersebut..offer letter cakap aku site engineer tapi lam carta organisasi cakap aku site architect..huhu..penin2..tapi yang aku tau skang nie dua2 post kena aku handle sebab akak engneer menunggu hari bersalin...
namun begitu..nampak macam agak tercapai kan cita-cita aku itu..tapi sebenarnya tidak...complicated mau creta..kalo nak story lebey2 kena wat entri baru..hee...kesimpulan bagi cita-cita aku skang nie..BELUM LAGI MEMPEROLEH KEJAYAAN MAUPUN KEGAGALAN..

apa-apapon impian,angan-angan dan cita-cita anda..hidup perlu diteruskan..jatuh bangun menang kalah kaya miskin senang susah perlu ditempuhi dengan TABAH..diulangi dengan TABAH..










2 budak baek komen:

sue_aya said...

apa bnda hg dok berfalsafah tue..wakaka...sabaq noh..impian x sllu jdi kenyataan~~ wakaka..org bkerja kna brsikap tabah..hehe..gambate pikah senget!!

pikah yang baik said...

ahaha.sesekali mau jugak men2 ayt puitis nie

Related Posts with Thumbnails