Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Friday, September 14, 2012

How I Wish

How I wish dunia bulat ini tiada sengketa

How I wish hati ini tak tercalar lagi
How I wish dapat menempuh semua ujian dariNya dengan tenang
How I wish dapat memajukan diri sentiasa
How I wish menjadi seorang yang sangat rajin dan tabah
How I wish semua orang hadam dan paham kenapa saya bertegas katakan tidak
How I wish tiada lagi duka untuk kami semua
How I wish yang akan datang beragama dan berakhlak
How I wish tiada paksaan dikenakan
How I wish ada orang paham situasi saya
How I wish tiada yang pandang dengan sorotan negatif
How I wish tiada yang mengadili secara melulu
How I wish semua impian saya menjadi kenyataan

Menolak bukan bererti menolak kebaikan
Menerima bukan bererti seikhlas hati
Membenci jauh sekali
Cuma jauh di sudut hati sangat hina diperlakukan sebegini
Jangan mudah mempercayai sedangkan hati saudara sendiri disakiti
Bukan ego jadi sandaran
Tapi cara diperlakukan buat saya hilang kesabaran
Saya juga manusia biasa tidak pernah lari dari kesilapan
Tapi bukan bermaksud semuaa kesilapan saya lakukan
Anda yang rasa diri penuh amal kebajikan
Malulah pada Yang Esa 
Malulah pada Yang Kuasa
Malulah pada Yang Menjadikan
Tiada Dia mengajar hambaNya memperlekehkan
Tiada Dia mengajar kita mengadili sesuka hati
Tiada Dia mengecualikan kita dari ujian


Nota Hati : Tiada sebarang harapan perlu disandarkan kepada manusia.Hanya Dia yang menentukan

1 budak baek komen:

Imm said...

pikahhhhhhhhhhhhh...awat blog g

Related Posts with Thumbnails