Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Tuesday, July 7, 2009

menganggur or bercuti?

pertanyaan-pertanyaan yang telah diajukan semasa dalam status menganggur atau juga bercuti panjang

PERBUALAN DENGAN MAMAKU
LOKASI : KAMAR TIDURKU

mama : adek dah balik berapa hari dah?mintaklah lagi kerja..dulu cakap macam-macamla..nak wat itu ini..tapi tengok xdak apa pon..
aku : waa..adek baru ja balik..mama dah nak soh adek p jauh-jauh dah..
mama : mana baru balik....lama dah haih...
aku : barula..baru 2 minggu..
mama : yaka?kita balik berapa haribulan?check2...
aku : ha..kan adek dah kata..baru 2 minggu 1 hari.(sambil melihat kalendar)mama.....(dengan sayunya)
mama : haha..mama rasa dah lama adek balik..mungkin sebab ramai sangat orang dalam rumah nie...

PERBUALAN DENGAN ABAH
LOKASI : RUANG REHAT RUMAH

aku : abah!!!esok abah nak keluaq cakap kat adek taw..(muka berseri-seri kegembiraan)
abah : hah??haa...(muka kepelikan)..awat?
aku : nak suruh abah pos resume nie..adek dapat keja yang bes..
abah : keja apa?kat mana?
aku : keja ..... kat gombak...(keja terpaksa dirahsiakan..hee)
abah : adek nak watpa p jauh-jauh tu...gaji berapa ja..adek nak dok mana..toksah-toksah...
aku : ala..mintak jala...bukannya ada apa ponn..kot-kot dapat..
abah : adek baru balik ja..toksah dok kalut nak cari keja..dokla umah..buat keja umah niee ha...tak pon p kursus kat alor setar tuh..senang..elaun pon dapat
aku : ala......mintak ja..(mencebik..sdeyh)
abah : senang-senang kawen jala....
aku : xmau ah.....adek muda lagi...kalo kawen dapat gaji sebulan 2000 takpa gak..nakla gak kawen..
abah : muda panya...besalah tuu..boleh aih kalo kawen dengan ..............
aku : xmauuuuuuuuuuuuuuuu....(bangun dan terus masuk bilik dengan sdeyhnya..)

PERBUALAN DENGAN RAKAN-RAKAN UKM
LOKASI : FACEBOOK AND YM

kawan 1 : ko ne asek on9 jaa...pegila cari kejaa..
kawan 2 : ko bukakla laman web PAM..ko antar ja resume ko..wat portfolio..bla bla
kawan 3 : pika..hang jadi baby sitter ka?
kawan 4 : pika baby sitter terhandal

ho3..sebenarnya banyak lagi..bla..bla and bla...otak aku berserabut..aku takmau keja berat-berat lagi..maksud aku kerja bidang archi nie kan..nak lari jap dari archi nie..ho3

0 budak baek komen:

Related Posts with Thumbnails